söndag, oktober 19, 2014

Skägget är en märklig prick,
han tycker nämligen att det är roligare att spela tv-spel eller titta på tv istället för att diska!
Mm! Helt sant!

Vågar knappt tänka på vad en psycho-analytiker skulle sätta för diagnos på honom efter att ha tagit del av denna informationen. 

Idag när jag kom hem såg det ut ungefär såhär;


Very hemtrevligt!

Men nu har det här snillet kommit på en idé för hur jag ska slippa komma hem till det här igen! 

1. Börja lägga ut lite "gömda" anteckningar på ogömda ställen. 
T.ex i min strumplåda, så ber jag självfallet Skägget att ta med ett par sockor till mig, o samtidigt möts han av en lapp där det står något i stil med;

"Sön 19 okt, glömd disk, IGEN!"

2. På kvällarna ska jag sitta och sträckkolla på "Kvinnor som mördar" och "How to get away with murder", 
samtidigt som jag självklart hmm:ar och för anteckningar!

3. Ge Skägget fel inköpslista när han ska handla, på den här listan står det saker såsom;

3m rep
1 flaska Kaustiksoda
1pkt muffins
1 rulle Svarta sopsäckar
10st Luftfräschörer
1st Alibi


Skulle nu detta mot all förmodan inte sätta eld i diskararslet på Skägget när muffinsfatet åker fram på fikabordet, då får vi väl helt enkelt investera i engångstallrikar då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar