måndag, oktober 13, 2014

Igår plockade jag äntligen hem min ljusstake som jag målade för säkert två månadet sen! 
Kände att "Nu är den torr!" Och det var den!

Jag brukar ju sällan följa strömmen just med inredning,
men nu fick det bli just koppar, 
som är så himlans trendigt!

Dock köpte jag färgen i våras redan, så skulle vilja kalla mig själv för trendsättare!



Men det kommer fasen inte bara glädje med nymålade ljusstakar inte!
Nej, det är mest elände egentligen.
Ljusstaken kunde ju inte stå själv på ett stackars bord,
utan behövde sällskap av döskallen som jag hade i fönstret. 

Då blir ju fönstret väldigt tomt istället, 
Så då måste jag bygga en lampa dit istället, 
vilken säkert oxå kommer att ha en tork-/lathetstid på ett par månader.

Och under den tiden kommer alla grannar fundera vafasen det är för pundare som minnsann inte har ork att dekorera fönstret.   

Sen var man ju tvungen att slå av foten på ett av mina 16 vinglas, 
så har jag vinhaderajj här i fortsättningen så är det ju en av mina vinhävande vänner som kommer att få vända i dörren.  

Vännen kommer förmodligen att bli arg och gå nedanför mitt fönster och skrika diverse olika glåpord som hen kan komma på. 
Då kommer grannarna få ännu mer fakta att grunda sin pundar-grej på. 

Det är jobbigt med ny ljusstake asså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar