söndag, oktober 05, 2014

Hallå!

Vi skulle ha hoppat på lchf-tåget den här veckan.  
Dock måste vi ha tagit fel på perrongen och hoppat på åt det motsatta hållet istället. 
Vi har provat en ny diet med godis, potatisgratäng,pasta,strips istället,  
Och tro det eller ej, men den dieten funkade inte, 
så imorrn kör vi igång lchf igen. 

Skyller dock den här veckans icke-lchfande på att jag var sjuk i 4 dagar, 
då hade jag noll intresse av att åka och fylla på kyl och frys o sen ställa mig och baka och laga riktig mat. 

Har istället haft en såndär äckelvecka som jag har skrivit om tidigare, 
veckan innan diet, då man smäller i sig så mycket äckel som buken pallar,  
man är ungefär en guldnougat ifrån självsprängning,
och då kommer lchf och känns som en solsemester på Bahamas.  

Varför lchf återigen då?
Jo, för att jag mår så jäääkla bra av att göra det!
Första vändan jag körde så gick jag ner massa i vikt, 
Och det var ju huvudsyftet då.
Men nu mår min kropp så jäkla dåligt av att inte käka det. 
Efter några dagar utan kolhydrater blir jag så himla mycket piggare, magen mår så himla mycket bättre och svullnar inte upp så fort man ätit. 
Sen gillar jag när jag kommer in i det för mycket, så jag blir lite av ett freak. 
Då har jag fått en hobby på köpet ju!

Dock MÅÅÅSTE jag komma igång med träningen igen, 
det finns inte en millimeter i min krop där muskler inte har växt fast i nåt annat.
Jag är ungefär lika rörlig som någon som föddes lam och sedan ramlade i ett stort kar med betong.

Mem träning/lchf har jag aldrig fått ihop riktigt, 
jag har alltid kört det var för sig. 
Kroppen vill verkligen inte hoppa runt och vridas och bändas utan kolhydratet, 
Den vill ligga i soffan och äta god Västerbottenpaj gjord på mandelmjöl. 


Känns lite sorgligt att behöva ta farväl av den här gamla trotjänaren dock, 
Redbullvodka med delicatoboll, 
har hjälpt mig i många. . . återställande? tillfällen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar