måndag, oktober 06, 2014

Den här dagen gick den med!
Kom iväg och handlade, skurade golven, tömde balkongen och åkte t.o.m två vändor med bilen full av massa skräp som jag har haft ståendes på vinden. 

Mitt mål har alltid varit att inte ha nånting på vinden förutom mina balkongmöbler på vintern och julsakerna på sommaren. 
Men på något konstigt vis så har jag en himla massa grejer däruppe nu!

Man blir lite i rensartagen när man ser grannarna kånka upp och ner med sina svarta säckar. Är väl som med grillning och gräsmatteklippning på sommaren, dominoeffekt, börjar en så börjar snart alla. 

4 av våra 5 grannar håller på att flytta. 
Det skulle ju kunna tyda på att vi inte är så bra grannar,  
men så är det förhoppningsvis inte, utan alla räds den galna hyreshöjningen som skall göras i och med renoveringarna som ska ske till nästa sommar. 

En hyresökning på 2500:-/månad kanske inte klär alla. 
Det klär inte mig så värst, men vet inte vad jag ska hitta på för tok annars. 
Indiantält på gården kanske?

Jag gillar min lägenhet nu, den är charmig, 
men väldigt gammal. 
Hur mycket man än dammsuger och skurar så känns det aldrig som att det blir riktigt rent. 

Jag har tapetserat och målat både här och där, så den känns väldigt jag.
Min hyresvärd sa att det kändes som ett psykedeliskt rus att komma in till mig, 
Det måste väl vara bra betyg? 

Får kasta in lite bilder vid ett senare tillfälle, 
Nu kryper jag ner under filten framför teven, 
tänder sju ton ljus och inväntar ett stycke skägg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar