måndag, oktober 06, 2014

Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag!
Vet att jag borde skura golven, plocka in balkongmöblerna och handla. 
Men kommer liksom aldrig igång!

Borde börja med att ta en promenad, 
eller ge mig ut i skogen o plocka svamp.
Men vågar inte gå själv ifall det är massa vildsvin ute och plockar Skräppor. 

Man kan ju undra vad en Skräppa är förresten, 
Det har jag och min syster blivit kallade sedan vi var små. 
Min mamma gjorde ett icke så genomtänkt beslut till att ge oss namnen Lina och Line, jätteopraktiskt eftersom ingen i släkten lärde sig vem som var med a och vem som var med e. 

Min morbror gjorde det lätt för sig och döpte om oss båda till "Skräppan", 
Efter ogrässorten. 
Väldigt charmigt, jag vet!
Sen snappades det upp av övriga släktingar. 

Min äldsta kusin försökte sig oxå på ett namnbyte på oss, "Lilla Pip-Lisan" och "Stora Pip-Lisan", lyckligtvis slog det inte igenom lika hårt utan stannade hos honom bara. 

Kärt barn har många namn ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar