tisdag, juli 29, 2014

Vilken dag!

Jag sa åt mina kollegor att det var strikt förbjudet att bli sjuk under v 30-31,
Lyssnar dom på det? Neeejneeej.

Är det lätt att ringa in ersättare när alla redan jobbar 6 dagar i veckan
Och det dessutom är kalasväder ute? Nää!

Och alla tanter och gubbar som glider runt på jobbet hela dagarna och säger
"-Här har ni det svalt och skönt, var glada att ni slipper vara ute!"

Ja jo, jag är jätteglad och tacksam när jag driver runt i mina fiskluktande kläder och är ungefär en nyans mörkare än ett vitt a4-ark på kroppen,
Sen att vi har haft alldeles för lite personal den här sommaren och man får springa röven av sig gör allt bara lite extra gemytligt. 

Jag älskar mitt jobb och tycker snudd på alltid att det är fantastisk roligt och varierande, tills sånna här tider när man aldrig hinner med det man nånting
Och aldrig kan gå hem och känna sig tillfredsställd. 

Det är sånna dagar man öppnar sitt orangea kuvert och funderar på hur länge man skulle klara sig om man gick i pension nu,
Och det är väl ungefär 4 timmar, så det är väl bara att jobba på!

Full fart!
Det närmar sig helg! 
OCH! En ledig sådan!

1 kommentar:

  1. Hej Skräppan!
    Jag jobbar med sociala medier på Pensionsmyndigheten och såg att du gjort ett inlägg om Orange kuvert och vill gärna ge dig lite mer information om det.

    Tänk på att öppna ditt orange kuvert varje år, det ger dig en överblick över din allmänna pension.
    Vi visar där hur mycket du har tjänat in till pension, vilka fonder du har i premiepensionen samt från 28 års ålder följer det även med en prognos.

    Vill du ha en prognos över din totala pension, så vill jag tipsa dig om www.minpension.se
    På den webbplatsen så kan du se vad du får i allmän pension, tjänstepension och eventuella privata pensioner. Du loggar in dig via personlig kod som du kan beställa här www.pensionsmyndigheten.se/BestallPersonligKod.html Det går även bra att logga in med Bank-Id eller e-leg.

    Även som ung så är det bra att gå in och kika lite då och då. Du kan påverka din pension genom att göra olika fondval både på premiepensionen och på tjänstpensionen. Du kan läsa mer om premiepensionen här www.pensionsmyndigheten.se/Fondsparande.html

    Ditt inlägg hittade jag genom en sökmotor som visar träffar på internet som handlar om pension.

    Har du fler frågor om pension är du välkommen att ställa din fråga direkt på www.facebook.com/fragaompension eller ring vår kundservice på nummer 0771-776 776.

    Hälsningar Adam, Pensionsmyndigheten

    SvaraRadera